Ofte Stilte Spørsmål

Du vil her kunne finne svar på mange ofte stilte spørsmål i forhold til Office 365.


Hvor kan jeg logge meg inn i Office 365 Portalen?

Du kan logge deg inn i Office 365 Portalen ved å gjøre følgende:

  1. Naviger deg frem til: http://portal.office.com
  2. Skriv inn ditt brukernavn og ditt passord

Hvor kan jeg logge seg inn i WebMailen?

Du kan logge deg inn på WebMailen ved å gjøre følgende:

  1. Naviger til http://outlook.office365.com
  2. Skriv inn ditt brukernavn og ditt passord

Hvor kan jeg endre passordet på brukeren min?

For å endre passordet på brukeren din, gjør du følgende:

  1. Logg deg inn i Office 365 Portalen med din bruker: http://portal.office.com
  2. Trykk på Innstillinger hjulet oppe til høyre og velg Innstillinger for Office 365:
  3. En meny på venstre side vil dukke opp på neste side. Velg Passord i menyen og følg instruksene:

Hvor kan jeg finne installasjonsfilen til Office Pakken?

Du kan finne installasjonsfilen til Office Pakken ved å gjøre du følgende:

  1. Logg deg inn i Office 365 Portalen med din bruker: http://portal.office.com
  2. Trykk på Innstillinger hjulet oppe til høyre og velg Innstillinger for Office 365:
  3. En meny på venstre side vil dukke opp på neste side. Velg Programvare i menyen:
  4. Velg så hvilket Språk du ønsker å installer med, og velg 32-biters (anbefales). Trykk så på Installer:
  5. En liten fil vil bli lasted ned. Følg instruksjonene i installasjonsveiviseren for å installere Office Pakken. Logg deg inn med ditt brukernavn og passord for å aktivere lisensen.

Hvor kan jeg se hvor mange enheter Office Pakken er installert på?

Du kan se hvor mange enheter Office Pakken er installert på ved å gjøre du følgende:

  1. Logg deg inn i Office 365 Portalen med din bruker: http://portal.office.com
  2. Trykk på Innstillinger hjulet oppe til høyre og velg Innstillinger for Office 365:
  3. En meny på venstre side vil dukke opp på neste side. Velg Programvare i menyen:
  4. Helt øverst på siden står det Behandle installasjoner. Under vil en liste bli generert som viser hvor mange og hvilke maskiner Office Pakken er installert på:
  5. Ved punkt 1 kan man se hvor mange tilgjengelige installasjoner man har. Ved punkt 2 kan man deaktivere en installsjon (for eksempel på en maskin som ikke er i bruk) og frigjøre en installasjon.

Hvor kan jeg finne installasjonsfilen til Lync?

Du kan finne installasjonsfilen til Lync ved å gjøre du følgende:

  1. Logg deg inn i Office 365 Portalen med din bruker: http://portal.office.com
  2. Trykk på Innstillinger hjulet oppe til høyre og velg Innstillinger for Office 365:
  3. En meny på venstre side vil dukke opp på neste side. Velg Programvare i menyen:
  4. I menyen til venstre velger du Lync:
  5. I noen Office 365 Abonnementer følger Lync med i selve Office Pakken. Dersom det ikke gjør det, kan det installeres her:
  6. I tilfellet som viser på bildet over, er Lync allerede med i Office Pakken. Trykk på Installer knappen og følg veiviseren for installasjonen for å installere Lync.

Hvor kan jeg finne installasjonsfilen til OneDrive?

Du kan finne installasjonsfilen til OneDrive ved å gjøre du følgende:

  1. Logg deg inn i Office 365 Portalen med din bruker: http://portal.office.com
  2. Trykk på Innstillinger hjulet oppe til høyre og velg Innstillinger for Office 365:
  3. En meny på venstre side vil dukke opp på neste side. Velg Programvare i menyen:
  4. I menyen til venstre velger du OneDrive:
  5. Velg så hvilket Språk du ønsker å installer med, og velg 32-biters (anbefales). Trykk så på Installer:
  6. En liten fil vil bli lasted ned. Følg instruksjonene i installasjonsveiviseren for å installere OneDrive. Logg deg inn med ditt brukernavn og passord for å aktivere lisensen.

Hvordan kan jeg legge til mail på en Android enhet?

Du kan legge til mail på Android enhet din ved å følge guiden under:

  1. Det første man gjør er å gå inn på Innstillinger på telefonen sin. Scroll nedover til du finner Kontoer eller tilsvarende. I de fleste tilfeller har du valget som heter + Legg til konto. Trykk på denne:
  2. Inne på kontoer, skal man velge Exchange eller Exchange ActiveSync konto. Trykk på denne:
  3. Under Konfigurering av konto skriver du inn brukernavnet ditt og passordet ditt. Avslutt med å velge Manuelt oppsett:
  4. I neste steg velger du Exchange på hvilken type konto det er snakk om:
  5. Under Tjener skriver du inn outlook.office365.com og trykker på Neste:
  6. Det kan hende en melding lignende den på bildet under kommer frem. Trykk OK:
  7. Går alt etter planen, vil du se et bilde lignende det under. Her kan du velge hvilke funksjoner du vil synkronisere på telefonen, som kontakter, kalender, e-post, samt hvor mange dager kontoen skal synkronisere e-post og om vedlegg skal lastes ned automatisk. Vi anbefaler å ikke laste ned vedlegg automatisk, da e-poster fra ukjente kan ha skadelige vedlegg. Trykk på Neste for å fullføre konfigureringen av e-postkontoen din:
  8. Gratulerer, du har nå lagt til e-postkontoen din på telefonen din eller på nettbrettet.

Hvordan kan jeg legge til mail på en Apple iPhone, iPad eller iPod Touch?

Du kan legge til mail på Apple iPhone, iPad eller iPod Touch ved å følge guiden under:

  1. Hvis dette er den første e-postkontoen du har på en iPhone, trykker du E-post. Hvis ikke trykker du Innstillinger > Mail, Kontakter, Kalendere.
  2. Trykk Legg til konto.
  3. Trykk Microsoft Exchange.
  4. Skriv inn din fulle E-post og ditt passord. Under Beskrivelse kan du velge hvilket navn som skal vise for kontoen (Office 365/Mail etc).
  5. Trykk Neste øverst til høyre på skjermen. E-postprogrammet prøver å finne innstillingene som kreves for å konfigurere kontoen.
  6. Bruk outlook.office365.com som servernavn hvis du sår spørsmål om dette.
  7. Skriv inn servernavnet i Server-boksen, og trykk deretter Neste.
  8. Velg typen informasjon du vil synkronisere mellom kontoen og enheten, og trykk Arkiver. Som standard synkroniseres e-post-, kontakt- og kalenderinformasjon.
  9. Når kontoen er lagt til, vil den vises under Mail, kontakter, kalendere. Ofte er standard innstillinger for synkronisering satt til 1 uke. Da vises kun mail som er mottatt/sendt den siste uken. Dette kan forandres ved å gå inn på kontoen det gjelder. I dette tilfellet Exchange.
  10. Synkroniser e-post for kan det hende den står på 1 uke. For å endre dette til lengre kan man trykke seg inn på Synkroniser e-post for.
  11. Her er det flere valg, alt etter behov. Velger man Ingen begrensning vil man kunne se all mail som ligger tilgjengelig på kontoen.
  12. Kontoen er nå ferdig satt opp og klar til bruk.

Ved andre henvendelser eller problemer med noen av svarene på denne siden, ber vi deg sende oss en ticket ved å bruke skjemaet på Support siden vår.